MIDVINTERHOPPET 2025

Välkommen alla medlemmar att hoppa vårt traditionella Midvinterhopp måndag den 6 januari kl. 10:00. Kom gärna utklädd till något juligt. 

Alla anmälda köper en julklapp värd ca 50 kr som lämnas i sekretariatet innan start.

ANMÄLAN -RIDSKOLANS ELEVER SENAST 1 JANUARI:
Anmälan och frågor till Pillan via sms till 0702-984193
I anmälan anger du namn, vilken höjd och vilken häst du önskar (ange 3 önskehästar). 

Om för många önskar samma häst kommer lottning att ske och skötare har förtur.

Ridlärare ansvarar för att sätta samman lämpliga ekipage. 

En start per ridskoleelev.

ANMÄLAN PRIVATRYTTARE SENAST 1 JANUARI:
Anmälan görs via länk ANMÄL DIG HÄR

Frågor till Jeanette Hedberg på epost: nettan70@live.se eller på telefon 0708- 456 120. Vaccination skall kunna uppvisas vid ankomst. Häst/ponny får göra två starter.

KOSTNAD: 300 kr för ridskoleelever (270 kr för skötare) och 200 kr för ryttare med egen häst.
Alla köper dessutom ett paket värt 50 kr som man tar med sig.

Betalning sker via Swish innan tävlingsdagen till nr: 123 550 8122. Märk med ryttare och höjd.
Anmälan är bindande.

HÖJDER: Vi börjar med bom, därefter 20 cm och höjer sedan 10 cm i taget upp till 110 cm. Högsta höjd är 70 cm för kat A, 80 cm för kat B, 90 cm för kat C, 100 cm för kat D och 110 cm för häst.
Ledare är bara tillåtet på bom och 20 cm, men en medhjälpare får följa med in även på högre höjder.

SEKRETARIAT: finns i cafeterian i ridhuset. Där anmäler ni er vid ankomst och lämnar ert paket. 

BANGÅNG/INFORMATION: Samling för obligatorisk genomgång för alla ridskoleryttare i ridhuset kl 09:00. Vi erbjuder gemensam bangång kl 09:15 och första start är kl 10:00. 

FRAMRIDNING: Ridskolans elever rider fram i lilla paddocken och privatryttare rider fram på stora banan.

ALLMÄNNA BESTÄMMELSER:
Vi arrangerar hoppningen med Svenska Ridsportförbundets tävlingsreglemente TR I Gemensamma bestämmelser och TR III Hoppning som norm för att säkerställa Code of Conduct och Ridsportens Ledstjärnor. Det kommer att finnas representanter på anläggningen till exempel på banan.

KLÄDSEL: hjälm, ridbyxor och stövlar eller skor med shortchaps är obligatoriskt. Säkerhetsväst skall bäras vid all ridning på området av alla ryttare fram till och. med det året man fyller 18 år. 

PRISUTDELNING: Alla som startar får rosett och paket. Startar du flera höjder är det i första starten som du får ett paket. Alltså endast ett paket per ryttare. Rosett och paketutdelning sker löpande till fots efter att följande höjder är slutförda;

  • Bom, 20 och 30 cm har gemensam utdelning
  • 40, 50 och 60 cm har gemensam utdelning
  • 70, 80 cm har gemensam utdelning
  • 90, 100 och 110 cm har gemensam utdelning

CAFETERIAN: Vi kommer att ha cafeterian öppen där det finns fika och något lättare att äta.

Hoppas att vi alla får en trevlig dag tillsammans!

Välkomna!

Är det någon som kan hjälpa till i cafeterian, på banan eller in/utsläpp hör gärna av er till Jeanette på 0708-456 120 eller nettan70@live.se.